Page 5 - PANDEMİ DÖNEMİNDE OKULA DÖNÜŞ
P. 5

GİRİŞ             OKUL FAALİYETE GEÇMEDEN ÖNCE ALINAN ÖNLEMLER




                    Eğitim-öğretim yılı boyunca alınacak tedbirleri belirle-  •   Birden fazla işlemde kullanılacak malzemeler dikka-
                    mek, süreci denetlemek, gerekli güncellemeleri yapmak      te alınarak laboratuvarlar başta olmak üzere bu tür
 Değerli Paydaşlarımız,   mak üzere tam bir “iyi olma hali” ile sınıflarımızda   ve geliştirmek amacıyla Pandemi Kurulu oluşturulmuş-  alanlarda sterilizasyon işlemi uygulanmıştır.
 yeniden coşkuyla eğitim-öğretime başlayabil-  tur.
 16  Mart  2020 tarihinden itibaren hepimiz daha  mektir.  Öncelikli  hedefimiz  öğrencilerimiz  başta   •   Okul revirlerimiz Covid-19 salgını ile ilgili yaşanabi-
 önce yaşamadığımız bir süreçle karşılaştık. Dün-  olmak üzere her birimizin sağlığını tehdit edebile-  Yerleşkemizin hazırlanması  lecek her türlü duruma karşı hazır hale getirilmiştir.
 ya genelinde hepimizi etkisi altına alan Covid-19  cek riskleri ortadan kaldıracak tedbirleri karşılıklı   •   Okul temizlik planı TC. Sağlık Bakanlığı dokümanları
 salgını bizleri hiç alışık olmadığımız bir yaşam bi-  olarak alabilmektir.  esas alınarak yapılmıştır. Hangi alanın, kim tarafın-  •   Asansör kullanımı sınırlandırılmıştır.
 çimiyle karşı karşıya bıraktı.  dan, hangi ürün ve hangi materyaller kullanılarak, ne
 Bu doküman  Okulumuzun hedefleri ve vizyo-  sıklıkta temizleneceği belirlenmiştir.  •   Derslik, atölye, laboratuvar ve ortak kullanım alan-
 Bilindiği gibi songünlerde“normalleşme” sürecinin  nu doğrultusunda normalleşme sürecinin temel   larının hava sirkülasyonunun sağlanması için gerekli
 adımları atılmaktadır. Bu anlamda hepimiz çok  amacı olan güvenli ve sağlıklı Okul İklimini sağ-  •   Okulların  giriş   kapılarına hijyenik paspaslar yer-  bilgilendirme ve görevlendirilmeler yapılmıştır.
 özlediğimiz  Okullarımıza dönmeyi sabırsızlıkla  lamak amacıyla yapılan ve yapılacak olan çalış-  leştirilmiştir.
 bekliyoruz. Biliyoruz ve farkındayız ki bu sürecin  maların genel çerçevesini çizmektedir.  •   Kolej sokağı, yemekhanemizde  ve tüm ortak kulla-
 daha önceki “Okula Dönüş” süreçlerinden kendi   •   Gün içinde çok sayıda temas gerçekleşen kapı kolla-  nım alanlarında bulunan oturma grupları sosyal me-
 içerisinde çok farklı anlamları, farklılıkları ve he-  Bu süreç kendi içerisinde dinamik bir yapıya sa-  rı gibi özellikli alanlar saptanarak temizlik ve dezen-  safe kuralı gözetilerek düzenlenmiştir.
 pimizin üzerine yükleyeceği görev ve sorumluluk-  hip olduğundan zaman içerisinde önlem ve ted-  feksiyon sıklığı, kuralları belirlenmiş ve kontrolü için
 ları vardır. Bu durum Okul dışı zamanlarda sağlık  birlerimiz de değişiklik gösterebilecek ve bu de-  personel görevlendirilmiştir.  •   Yerleşkemiz  içerisinde  bulunan  yüzme  havuzu  ve
 açısından sizlerin de azami dikkatini gerektir-  ğişiklikler sizlerle paylaşılacaktır. Hepimizin bu   spor alanlarının kullanımı konusunda ilgili Bakanlıklar
 mektedir.  dokümanda belirtilen konulara titizlikle uyması,   •   Derslik, atölye, laboratuvarlarda masa ve sandalye-  tarafından yayınlanacak yönergeler uygulanacaktır.
 bu sürecin atlatılması, olası risklerin azaltılması   lerinin  etrafı  sosyal mesafe  kuralı dikkate alınarak
 Okula Dönüş sürecimizle birlikte en önemli ama-  ve sağlıklı Okul  İkliminin devamlılığının sağlan-  belirlenmiştir.  •   Yaş ve seviye gruplarına göre Okul koridor ve mer-
 cımız, hepimizin  Okullarımızda mutlu ve sağlıklı  ması açısından büyük önem arz etmektedir.  divenleri sosyal mesafe kuralı dikkate alınarak işle-
 zaman geçirmesi ve hep birlikte alacağımız ted-  •   Tek kullanımlık malzemelerin tekrar kullanılmama-  yecektir.
 birlerle psikolojik, fiziksel durumlarımız başta ol-  Saygılarımızla.  sı önemlidir. Bu nedenle maske ve eldivenlerin kori-
                       dorlarda bulunan atık kutularına atılması konusunda
                       gerekli tedbirler alınmıştır.


 4  TED ÇORLU KOLEJİ                                                                                                      tedcorlu.k12.tr  5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10