Page 13 - TED ÇORLU ORTAOKUL - TANITIM BROŞÜRÜ 120725
P. 13
LGS Hazırlığımız
LGS hazırlık programımızın temelini, öğrencilerimizin sınavda çıkan derslerdeki
tüm konuları eksiksiz bir şekilde öğrenmeleri oluşturuyor. Bu temelden yola çıkarak
öğrencilerimizi sistemli bir programa tabi tutuyoruz.
TED Çorlu Kolejinde uyguladığımız sınıf içi eğitim teknolojileri ile öğrencilerimizin
eğitimlerini yapıcı olarak desteklerken, aynı zamanda sınıf içinde çok sayıda soru
çözmelerini sağlayarak sınav sistemine hazırlıyoruz. Öğrencilerimizin “clicker” teknolojisini
kullanarak, derslerde işlenen konuları anlık soru çözüm sistemi üzerinden pekiştirmelerini
sağlıyor; bu sistem ile hem öğretmenlerimizin hem öğrencilerimizin öğrenme sürecini
daha etkili kılıyoruz. Böylece öğrencilerimiz neyi bildiklerini, neyi tekrar etmeleri gerektiğini
sınıf ortamında anında görüyorlar.
Yıl boyunca uyguladığımız yoğun deneme sınavı takvimi ile öğrencilerimizin sınav pratiğini
güçlendiriyoruz. Bu denemeleri sadece ölçme amacıyla kullanmıyor, aynı zamanda
her sınav sonrası yaptığımız analizlerle öğrencimizin gelişim grafiğini çıkarıyor ve
buna uygun destek planları oluşturuyoruz.
Öğrencilerimizi birebir ya da küçük gruplar hâlinde yaptığımız etkileşimli etüt çalışmalarıyla
destekliyoruz. Bu çalışmalar, pasif tekrarların ötesine geçerek öğrencilerimizi aktif öğrenme
sürecine dahil ediyor. Bu sayede anlamadığı konuyu sorabilen, kavradığını paylaşabilen ve
kendi öğrenme sorumluluğunu taşıyabilen bireyler yetiştiriyoruz.
Öğrencilerimizin gelişimine katkı sunan en önemli unsurlardan birinin eğitim mentorluğu
sistemi olduğuna inanıyoruz. Bu çerçevede, her öğrencimize bir mentor belirliyor ve
mentorlarımızın öğrencimize sadece akademik anlamda destek olamamasını; hedef
belirleme, zaman yönetimi ve motivasyon gibi konularda da öğrencimizin ihtiyaçlarını
karşılamasını sağlıyoruz.
LGS sürecinin duygusal yönünü de göz ardı etmiyoruz. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
(PDR) Birimimiz ile sınav kaygısı, motivasyon kaybı ve stres yönetimi gibi konularda hem
bireysel hem grup temelli çalışmalar yapıyoruz. Böylece öğrencilerimizi sadece bilgiyle
değil, duygusal dayanıklılıkla da sınav sürecine hazırlıyoruz.
tedcorlu.k12.tr 11

